donderdag 20 augustus 2015

Oogsten, gruwelen van slakken en rupsen en nog een x zaaien!

Ik had palm kool in de moestuinbak en heb het koolwitje wel zien vliegen. De takken waren echt aangevreten, de snijbiet ernaast had ook genoeg gaten in het blad. Nu vind ik slakken met slakkenhuis niet zo erg, maar rupsen ik gruwel ervan.
Palm kool en 2 snijbietplanten eruit gehaald en in de compostbak gegooid. Ik heb nog 1 snijbiet staan die is ontdaan van slakken en 1 geoogst voor die lekkere quiche.


Verder had ik 1 komkommer over het hoofd gezien, zo die was groot, maar smaakt prima en met nog een kleinere maak ik opnieuw die lekkere komkommersalade.
Verder eten we vanavond ook nog gepofte rode biet.



Korianderzaad, dille en korianderzaad laat ik nog even aan de plant drogen.

Er hangen nog wel 5 komkommers die eind deze week denk ik wel opgegeten kunnen worden. Verder nog 2 courgettes voor volgende week.

Ik heb rigoureus in de borders planten eruit getrokken, het was echt een wildernis. En achter in de tuin onkruid zitten wieden en op de leeg gekomen plekken weer gezaaid nl. rode bieten, palm kool ( vlinders zijn er dan niet meer als de palm kool opkomt heb ik ergens gelezen ), snijbiet en knoflook gepoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten