zaterdag 29 augustus 2015

Bramen, vlierbessen, rozenbottels even zoeken wat de natuur te bieden heeft.

Ik pas dit weekeinde op de hond van mijn zus en wat is nu leuker om wandelen en bramenjacht te combineren. De hond kan lekker snuffelen zonder dat ze moet doorlopen en ik kan rustig plukken. Op de Pierswijk waren nog niet zoveel rijp dus een potje jam zit er niet in, maar het is ook lekker door de yoghurt.

De vlierbes die al vroeg bessen geeft is dood, hoe kan dat. Ze staat aan de waterkant en de mooiste trossen hingen altijd boven water waar ik niet bij kon.

Heel jammer.

Vanmiddag nog even kijken of de rozenbottels al rijp zijn want daar wil ik heerlijke siroop van maken.

Bijgevoegd nog een aantal foto's van de komende herfst met al zijn eikels en bessen.





Griekse yoghurt met bramen en mijn zelfgemaakte rozenbottelsiroop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten