zondag 24 januari 2016

Simpel sodabrood van Jamie Oliver met zelfgemaakte pesto







Ik heb al eens eerder een sodabrood gebakken maar dat was met karnemelk nu doe ik het met halfvolle melk waar citroensap aan is toegevoegd.


Wat heb je nodig:

400 ml. halfvolle melk
citroensap
250 gram bloem en extra
250 gram volkoren meel

1 tl. zuiveringszout

Doe de melk met een scheutje citroensap in een kan en laat even staan.
Voeg de bloem en meel bij elkaar met het zout en het zuiveringszout en meng het.
Verwarm de oven alvast voor op 200 graden.
Maak een kuil in het midden en schenk daar de melk bij, kneed met een lepel alles door elkaar, het tijdschrift zegt dat je nu moet kneden met je handen tot een samenhangend deeg maar dat wil niet.

Ik heb het goed vermengt, gestort op de met bloem bestoven en met bakpapier belegde bakplaat, een diep kruis erin gesneden en nogmaals met bloem bestoven. En dan gelijk de oven in.
Het moet in ca. 30 minuten klaar zijn.
Als je het brood eruit haalt moet je op de onderkant kloppen, klinkt het hol dan is het klaar.

Zelf gebakken brood kan je bijna niet bewaren tot de volgende dag, ik in ieder geval niet. Dus verpak ik het per 2 plakken en doe het in de vriezer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten