zondag 3 januari 2016

Kokosolie om je tanden mee te poetsen en oil pulling




Dit zijn 2 dingen die nieuw voor me zijn, ik had van poetsen met kokosolie 2 weken terug voor het eerst gehoord. Dus de pot met kokosolie is inmiddels verhuisd naar de badkamer.

Een beetje raar idee om te tanden met "bakolie" te poetsen maar ik wil dit soort dingen best even testen.
Het smaakt niet vies, smelt snel en het poetsen zonder "schuim" gaat prima, tot zover weinig nieuws maar dan als je het uitspuugt, je weet niet wat je ziet hoeveel vuil er mee komt, dat is niet bij normale tandpasta, alle koffie aanslag verdwijnt.
Het voelt ook heel schoon.

Dit heb ik nu 3x gedaan en dat blijf ik doen, je schijnt wittere tanden te krijgen als je het mengt met natriumcarbonaat en keltisch zeezout. Ik houd het eerst alleen bij kokosolie.

Kokosolie heeft een natuurlijke antibacteriële werking en werkt daarnaast genezend en verzachtend voor ontstoken tandvlees.

Oil Pulling, hier had ik tot op vandaag nog niet van gehoord maar dat schijnt helemaal goed te zijn voor je gehele lijf en is al een eeuwenoud gebruik.
Het is een natuurlijke manier om je lichaam te ontgiften.

Je neemt één eetlepel ongeraffineerde plantaardige, liefst biologische, olie in je mond en spoelt daarmee gedurende 15 tot 20 minuten door de olie langzaam in de hele mondholte en tussen de tanden en kiezen te bewegen. Kies hiervoor bijvoorbeeld koudgeperste zonnebloem- sesam- of kokosolie. Als de tijd is verstreken spuug je de olie uit. De ochtend zou het beste moment zijn voor oil pulling, meteen na het opstaan op de nuchtere maag en nog voor het tandenpoetsen.
Dit ga ik ook proberen, schadelijk is het vast niet, ik zal iedere week mijn bevindingen even noteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten