vrijdag 22 januari 2016

De eerste groenten en kruiden zaden zijn besteld en binnen!







Voor een kleine moestuin zoals ik heb zijn niet zoveel zaden nodig, ik hoef geen 40 koolplanten of 60 snijbonenplanten.
Twee jaar geleden hebt ik het gekocht bij hobbyzaden.nl maar die is er niet meer. Na even zoeken kwam ik www.levenvandemoestuin.nl tegen en bij haar  kan je van veel soorten zaad ( eigen oogst ) bestellen in een normale hoeveelheid voor  0,50 per zakje. Ze heeft het keurig verpakt met een afbeelding in een zakje en wanneer je moet zaaien staat erop. Ik kreeg ook nog 4 zonnebloemzaden gratis.

Ik heb nog borlotti bonen, pompoenpitten, korianderzaad van vorig jaar. Tomatenzaad koop ik niet net als courgettezaad, je kan net zo goed de lekkerste tomaten kopen daar het zaad uithalen, drogen en poten.
Verder wil ik nog bieten in verschillende soorten en artisjok.

Ik heb nu aan kruiden daslook gekocht, ik heb in de tuin tijm, oregano, peterselie, salie, citroenmelisse. Ik poot straks een pot basilicum, bieslook en rozemarijn van de winkel in de tuin. Dat deed ik vorig jaar ook.

We hebben nog het zaad van de scherpe pepers.

Aan groentezaden heb ik gekocht boomspinazie kan 2 meter hoog worden, snijbiet, rode puntpaprika, bleekselderij en pastinaak.

Ik koop nog plantuitjes en lekkere rode krielaardappelen, gewoon van de Lidl.

Het duurt niet lang meer dan kan het voorzaaien alweer beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten