vrijdag 11 september 2015

Tomatensoep uit het voedselzandloper kookboek




Ik zag vorige week dit kookboek en ik ben altijd geïnteresseerd in anders eten  en koken daarom heb ik het gekocht ( kringloop € 4,95 ). Volgens de auteur Dr. Kris Verburgh van de voedselzandloper concentreert dit kookboek zich op langer jong blijven. Dat je via voeding het verouderingsproces kan vertragen. Dat is wat iedereen wil toch.
Even zitten zoeken waar ik zin in had en ook wat ik wel in huis heb. Het is een lekkere gezonde makkelijke verse soep geworden van tomaten, knoflook, ui, water, zout, peper, paprikapoeder, olijfolie, basilicum en 1/4 blok Griekse feta. Dit is genoeg voor 3 personen als lunch of vooraf.

Het kost niet veel tijd ca. 25 minuten inclusief de voorbereiding.


In een pan 2 eetlepels olijfolie verhitten, ondertussen snipper je de knoflook en ui en die glazig fruiten.
Een pond trostomaten in stukjes snijden, toevoegen met 1/2 eetlepel paprikapoeder. Ca. 4-5 minuten mee laten sudderen.
Voeg 1/2 liter water toe met 2 theelepels zout, dit aan de kook brengen en 15 minuten zachtjes laten koken.
Dan peper naar smaak toevoegen en met de blender pureren tot een gladde gebonden soep.
Schep de soep in diepe borden en strooi de oregano erover ( in mijn geval de basilicum)  en de verkruimelde feta.

1 opmerking:

  1. Heerlijk, bedankt voor dit recept!
    Ik heb geen feta gebruikt omdat ik geen in huis had, maar wel meteen 6L soep gemaakt van verse tomaten van eigen kweek. Ga ik straks invriezen!

    BeantwoordenVerwijderen