dinsdag 8 september 2015

Huishoudschema maken en gaat het werken?





Nu ik weer 4 dagen aan het werk ben is het huishouden wel een belangrijk ding. Ik loop

altijd achter de feiten aan en heb op mijn vrije dagen het gevoel dat ik altijd tijd te kort kom. Dit doe ik zelf verkeerd.
Nu ik op de zondagochtend al een paar keren aan het opruimen ben geweest krijg ik er plezier in. Spullen die overbodig zijn gooi ik weg of breng ik naar de kringloop. Dat blijf ik doen dan komt er vanzelf schot in.
Nu bedacht ik zondagmiddag als er nu ook een soort schoonmaakrooster komt voor door de week dan hoef ik op de vrije dagen minder te doen, blijft er tijd over voor leuke en onverwachte dingen, uitjes etc. of gewoon niets doen.
De daad bij het woord gevoegd en gisteravond de keuken schoongemaakt, kastjes aan de buitenkant evenals de tegels, koelkastdeuren, aanrecht en afzuigkap. Tot slot de vloer gedweild. Dit in een stevig tempo en nadat de was ook in de machine was gedaan en de droge was opgevouwen en wel in de kasten lag voelde dat heerlijk rustig.
Ik kon lekker op de bank met thee zitten lezen in het boek lekker lang jong een voedselzandloper  kookboek, om weer nieuwe ideeën te krijgen voor gezonde recepten. 


Vanavond heb ik eerst even snel wat opgeruimd, de badkamer en toilet waren aan de beurt. Toilet grondig gedaan, badkamer ging vlot had vorige week een grote beurt gehad. Wel de douchemuren ingespoten met een mengsel van bleek met water, de tijd doet de rest.

Ik moet zeggen dat het werkt ik heb ook nog het aanrechtkastje opgeruimd en schoongemaakt.

Je hoeft verder ook niets te doen, het geeft een tevreden gevoel en ik zit nu rustig dit te tikken.

Ik ga ervanuit dat ik dit door zet en morgen hal en bijkeuken opruimen, stofzuigen, dweilen en even de 2 deuren meenemen. Hahahah.


Wordt vervolgd!

Woensdag 9/9: geen schoonmaak, er moeten komkommers worden ingemaakt. Wel dekbed uitgewassen en buiten gedroogd, dat ruikt weer heerlijk fris.

Donderdag 10/9: Vanochtend met van die hygiënische doekjes de wastafel, prullenbak badkamer en het toilet en fonteintje ( in de goede volgorde ) afgenomen. Even alles recht gezet en opgeruimd in kamer en keuken. Afwasmachine leeg gehaald.
ik heb de was gedaan, tussen de middag in mijn lunchpauze buiten opgehangen en na het werk om 17.45 eraf gehaald opgevouwen en in de kast.

Verder afwasmachine gevuld na het eten aanrecht netjes en verder vanavond niets.

Vrijdag 11/9 beddengoed gewassen en bed heerlijk fris opgemaakt, afwasmachine leeg gehaald, aanrecht schoon, terras geveegd, stoelen opgeruimd. En verder gezonde muesli repen gemaakt van o.a. dadels en pompoenpitten heerlijk, een lekkere verse tomatensoep als lunch gemaakt van verse trostomaten en de gomasia gemaakt een smaakversterker i.p.v. zout op basis van sesamzaad en zeezout zie blog.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten