dinsdag 17 februari 2015

Labneh, Libanese yoghurt balletjes




Labneh maak je van 1/2 liter ( zelfgemaakte ) Turkse yoghurt, dit mengen met 2 theelepels zeezout en 1 theelepel peper. Dit doe je in een schone theedoek boven een kom ( goed strak bij elkaar binden ) en dit laat je 3 dagen uitlekken in de koelkast. Iedere dag even strakker draaien. Er moet nl. zoveel mogelijk vocht uit.
Het lijkt op hangop maar nu voeg je er zout en peper aan toe.

Maak van de yoghurt balletjes en rol ze door de kruiden ( 2 theelepels tijm en 2 theelepels oregano), laat ze dan voorzichtig in een glazen pot gevuld met olijfolie zakken, pot afvullen met olie. Dit is heerlijk met geroosterd pitabrood.           

Vrijdag zal ik foto's toevoegen van de balletjes met kruiden en vertellen of het ook echt zo lekker is. Ik heb ze nog nooit eerder gemaakt maar daarom is het juist zo leuk om uit te proberen.


Geduld is niet echt aan mij besteed ik was zo nieuwsgierig hoe het was geworden dat ik het na 2 dagen al heb gemaakt. Beetje prutswerk en wel veel meer kruiden dan die 2 theelepels maar het zit in de pot.
Wat er niet meer bij past ligt in een schaaltje en dat gebruik ik voor de lunch met een tomaat in plakjes, zwarte olijven en olijfolie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten