donderdag 12 februari 2015

Turkse yoghurt zelf maken


Dit kan echt iedereen! Zelf je eigen yoghurt maken.

Van rechts naar links, liter melk laten koken even een paar minuten gas laag en dan uitzetten. In een kommetje een volle eetlepel Turkse yoghurt omroeren met een beetje melk. Ik heb er nog wel een theelepel melkpoeder aan toegevoegd.
Melk laten afkoelen tot ca 40 graden dan kan de yoghurt erbij even doorroeren, deksel erop en inpakken in een deken niet meer bewegen op kamer temperatuur laten staan voor ca. 4 uur.
Dan kan het in de koelkast.

Morgenavond zal ik laten weten of het gelukt is! Spannend nog nooit eerder gedaan en het lijkt zo simpel.


Ja tussen de middag in mijn pauze van het werk even stiekem gekeken: en daar werd ik zo blij van, idd echte turkse yoghurt en de smaak perfect, je kan het nog iets laten indikken door te zeven in een doek maar echt volle turkse yoghurt voor de prijs van een pak volle melk (0,65) en het heeft langer op kamertemperatuur gestaan dus milder voor je darmflora. Er staan genoeg filmpjes op you tube. Echt dit hoef ik niet meer te kopen in de winkel, qua prijs scheelt het meer dan de helft, super easy to make en ongelooflijk lekker. We gaan hier verderop voort borduren!!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten