vrijdag 2 oktober 2015

2 super keukenvondsten in de kringloop en watertanden op de markt





Een half jaar geleden kocht een oudere dame een apparaatje in de kringloop in Roden voor haar dochter. Ik was heel nieuwsgierig wat het was en vroeg ernaar. Het blijkt een kaas rasp te zijn voor kleine restjes kaas. En vandaag vond ik er 1 in een "hippe' kleur bruin. Flink gesopt en uitgeprobeerd zie resultaat, superhandig.
 
Vondst 2 daar ben ik nog blijer mee, want ik had deze week nog gekeken wat een spiraalsnijder kost, ja € 30,00 minimaal. Dan ga ik denken hoe vaak maak je spaghetti van courgettes en salade van wortels etc. Dus niet besteld en gelukkig maar, want ja ook al in zo'n lekkere retro uitvoering heb ik er nu 1 voor € 0,50 en het werkt echt super................
 



 
 
En heb ik 2 weken geleden het kookboek van de zandloper gekocht nu lag er het boek de voedselzandloper van Kris Verburgh. Die heb ik meegenomen om eens goed door te nemen of het iets voor me is om op die manier te eten.
 
En ik hou van de herfst, omdat het zoveel lekkere dingen levert, zoals  blauwe bessen, rozenbottels, vijgen, courgettes, pompoenen, verse dadels etc.
Op de markt vijgen, avocado's, limoenen en overheerlijke verse dadels gekocht en dat was vandaag echt veel goedkoper dan in de supermarkt ( daar kost 1 vijg 45 cent nu 4 voor € 1,00, limoenen 10 voor € 1,50, 2 avocado's voor € 1,00 en doos dadels € 2,50 ).
En met de 2 tijdschriften van landleven voor € 0,45 per stuk ( ook van de kringloop) kom ik vanzelf weer op lekkere recepten.
 







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten