zondag 25 oktober 2015

Tamme kastanjes rapen, poffen en opeten heerlijke herfst!







Met dit mooie zonnige best warm weer wil je naar buiten, wij hebben gekozen voor een wandeling van ca. 5,5 kilometer ( blauwe paaltjes) bij Duurswouderheide.

Je loopt een stuk door het bos en helemaal om de heide heen, prachtige bruine, gele en groentinten.
Het was best wel druk.

En wat kwamen we in overvloed tegen tamme kastanjes de een nog glanzender en dikker dan de ander en weer geen zakje mee!!!!

Dit laat ik echt niet allemaal liggen dus mijn jaszakken gevuld en thuis ze gelijk even gewassen.

Grilpan aan op hoog vuur en ondertussen de kastanjes kruislings kerven. Dan de kastanjes in de hete pan zonder olie of boter en in ca. 15 minuten roosteren. De schil gaat dan helemaal openstaan.

Je kan ze dan voorzichtig pellen ( gloeiend heet ) en met een beetje roomboter en zout heb je een heerlijke snack.
Ik heb de helft gebruikt kan ik het deze week nogmaals bakken.

Twee jaar geleden heb ik ze gekookt, gepeld en ingevroren maar dat vind ik geen succes. Gewoon nu eten, vers is toch echt wel het lekkerst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten