dinsdag 20 januari 2015

Tuinboeken die mij inspireren

Een schat aan informatie
Op internet kwam ik toevallig het boek van Jelle's makkelijke moestuin tegen en begon het te lezen, ja en ik was verkocht. op die manier wilde ik het ook proberen.
We hebben 2 bakken gemaakt ( ja mocht ik willen, dat deed manlief natuurlijk ) en al het materiaal opgehaald inclusief het boek in een Noord Gronings dorp Den Andel. Jee daar waaide het, ik was er nog nooit geweest. ( doet me denken aan die geweldige Nederlandse serie Hollands Hoop ).De auto helemaal volgeladen en super enthousiast terug (zag al paprika's, pompoenen, courgettes en tomaten over de rand groeien). De bakken geplaatst op dik worteldoek en het materiaal goed door elkaar gemengd en de bakken gevuld. Zaadjes besteld op http://hobbyzaden.nl/ ( ik hoef geen 20 courgette planten etc.) daar krijg je van al wat je wilt een aantal. Nou de rest laat zich raden, een jaar later en mijn moestuin is een keer zo groot geworden, nu ook in de volle grond.
Laat je ook inspireren door http://www.makkelijkemoestuin.nl/


Alys Fowler is weer een heel andere stijl en ik heb haar filmpjes bekeken op youtube, heerlijk hoe zij iedere dag door haar tuin loopt met een schattig Jack Russeltje op zoek naar ingrediĆ«nten voor salade, lunch of complete maaltijd.
Ik kom nog wel eens terug op haar manier van tuinieren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten