zondag 15 november 2015

Pompoen quiche met tapenade, paprika, ui en geitenkaas.

Voordat ik met de pompoen ga beginnen heb ik de tapenade gemaakt, ik kan ook er ook voor kiezen een kant en klaar potje te halen, maar dit is ook snel klaar en niet duurder en veeeeeel lekkerder.

Wat heb je nodig:

Pot zongedroogde tomaten in olie
6 eetlepels olie ( uit die pot)
1 of 2 tenen knoflook
1 eetlepel gedroogde oregano, peper
2 eetlepels geraspte Parmezaanse kaas
2 eetlepels geroosterde pijnboompitten

Doe alle ingrediënten in een keukenmachine en maal fijn.

Hier smeer je de bladerdeegbodem mee in.










 
Wordt vervolgd met foto's maar hieronder staat het recept ( dit heb ik vorig jaar ook een keer gemaakt stond in de Jumbo rond oktober geloof ik, alleen toen had ik geen tapenade)
 

Dit kan in het compostvat.
 

Geroosterde pompoen-paprikaquiche met geitenkaas


 Ingrediënten
  • 6 plakken hartige taart deeg
  • 1 potje zongedroogde tapenade evt zelf maken
  • 400 gr pompoenblokjes
  • 1 rode paprika in stukjes
  • 1 rode ui in stukjes
  • 3 eetl olijfolie
  • 1 teen knoflook geperst
  • 1 eetlepel honing
  • 200 gr verse geitenkaas
  • 1 eetlepel peterselie

Bereiden

oven op 200o vet een lage ovenschaal in bekleed deze met het deeg smeer de bodem in met tapenade schep de pompoen, paprika, ui, olijfolie, knoflook, honing, peper en zout in een schaal en meng dit. schep dit in de ovenschaal. verkruimel de geitenaas grof over de quiche bak deze in 35 min goudbruin en gaar. bestrooi met peterselie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten