zondag 29 maart 2015

Vegan Challenge dag 2


Ontbijt: Frambozen smoothie

In de blender: 225 gram frambozen ( diepvries ), 1 banaan, 1/2 avocado, 125 ml. sojamelk, sap van 1 sinaasappel en tl. lijnzaad.




Dit is voor 2 personen!

Zo is ontbijten een feestje. Ik ben nog steeds super gemotiveerd, ik eet dan ook heel erg lekker en gevarieerd. Er staan zoveel verschillende recepten die je uit kan proberen en ik had nog een halve zak frambozen in de vriezer dus deze keus was snel gemaakt.


Lunch
:geroosterd brood met tofu scramble



  • 1 grote ui
  • 1 eetlepel water
  • 3 theelepels kerriepoeder
  • 4 eetlepels ketjap manis
  • 150 gram stevige tofu
  • kokosolie om in te bakken
  • 4 sneetjes brood
  •  peper
  •  

    Snipper de ui fijn. Verhit een koekenpan op middelhoog vuur en doe hier de olie in. Fruit de ui en voeg na een paar minuten het kerriepoeder en de eetlepel water toe. Roer goed.

    Rooster het brood, verkruimel ondertussen de tofu boven de pan en voeg de ketjap toe. Bak op hoog vuur de tofu gaar met een bruin korstje.

    Besmeer het brood met de plantaardige mayonaise en schep hier de tofuscramble overheen.

    Diner: rucula slade en de left-overs van gisteren


    Zo dag 3 zit er al weer op, het valt me heel erg mee, je moet wel opletten want zoals vanmiddag op visite bij mijn zus dan kan je niet zomaar iets opeten wat op tafel staat, gelukkig had ze ook heerlijke olijven en dat is dan geen probleem.Gewoon zelf anders iets meenemen.

    3 opmerkingen: