zondag 13 december 2015

Rozen, stokroos, spaanse margriet en loquatboompje in december




Mijn tuin is kaal, uitgebloeid en net zo nat en lelijk als de meeste tuinen. Met andere woorden het ziet er niet uit. Ik laat het blad liggen en de uitgebloeide planten staan, die geven nog wel goede stoffen af aan de bodem, het is niet zo mooi als een keurig gesnoeide en opgeruimde tuin maar ik wil het zo proberen.



En zo her en der bloeit nog iets moois, de laatste stokroos, ondanks dat zij vanaf het begin scheef heeft gestaan, zit nog steeds vol bloemen, de rozen produceren nog zulke mooie bloemen alsof ze voor het eerst in bloei staan.






Mijn Loquat boompje ( zelf opgekweekt van een pit ) is echt enorm gegroeid afgelopen seizoen, ik heb wel 12 x knoflook boven de grond staan die zijn waarschijnlijk in juni wel klaar, er staat nog wat prei, platte peterselie, tijm, salie en sla.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten