zondag 5 april 2015

Vegan Challenge dag 9 en 10

Dag 9 alweer het gaat snel en ik eet heerlijk, kan lekkere recepten uit proberen en nu voor de lunch:

P
ecan avocado lunch:Dit is opnieuw een recept van  http://rinekedijkinga.nl/ en wilde ik al heel lang maken maar dan had ik geen avocado in huis nu dus wel alleen geen pecan noten die heb ik vervangen door walnoten, zonnebloempitten, chiazaad en pompoenpitten.

In de blender pureren 1 avocado, halve sinaasappel, klein uitje en 2 tenen knoflook, beetje peper en zeezout.

In de schaal rucola, basilicum, noten en zaden en da andere helft van de sinaasappel besprenkelen met olijfolie. Ik had er een paar dunne plakken passiebrood ( AH )  bij.

Dit is echt zo lekker, gaan we vaker op het menu zetten.

Diner: simpel zoete aardappel frieten met veganaise en falafel.

Dag 10
Ontbijt met groene smoothie

Lunch ja niet thuis maar bij mijn ouders dat wordt dan idd wat lastig groentesoep met balletjes, broodjes met 3 soorten vleesbeleg, kaas en zalm. Ik heb keurig de balletjes laten liggen en 2 broodjes zonder iets erop gegeten, vleesbeleg vind ik niet erg maar die plakken zalm lachten me wel toe.

Diner: ratatouille van ui, knoflook, aubergine, courgette en paprika een zelfgemaakte kerrie saus met volkoren rijst. Altijd lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten