zaterdag 6 februari 2016

Kringloop vondsten







Deze zaterdag even eruit we hadden beiden de hele week al griep, wel aan het werk maar vanaf 6 uur bank hangen, dekentje over en op tijd naar bed. Net zoals half Nederland geloof ik.
Maar goed het ergste leed is al weer geleden.

Bij de 1e kringloop zag ik niets bijzonders tot we bij de kassa kwamen, daar stond op de toonbank een biologische oesterzwam kweek set!! Ja dat wil ik wel uitproberen natuurlijk.



Het moet op een schaal staan in wat licht bij een temperatuur tussen 15 en 20 graden, tocht is uit den boze en je moet 2x per dag sproeien.
Achter in de kamer kan niet, te veel licht en het tocht door het sleutelgat bij de deur, in de keuken kan ook niet er gaan veel te veel deuren open en dicht dus tocht. Daar is de temperatuur wel wat lager.

Voor in de kamer naast de kast dan maar, nu maar hopen dat het niet al te erg gaat ruiken naar het bos hahahha.

Bij de 2e kringloop heb ik nog een tuinboek gevonden  "geplant"van Andy Sturgeon. Dat sprak me aan omdat op de achterkant geschreven stond:
Over tuinieren met een biertje in je hand en je goede kleren aan. Niks diep spitten en enten. De planten zijn de sterren. Combineer rustig rabarber met Goudsbloemen en schiet niet in de stress door kali meststof.






Hij stimuleert je om aan de slag te gaan en je eigen lapje grond enthousiast tegemoet te treden , of dit nu een plantenbak is of een complete rimboe. Laat je niet afschrikken door wat je nog niet weet, maar ga lekker je gang en geniet van de tuin.

Klinkt goed toch, ik wil ook niet iedere dag verplicht van alles moeten en ik houd me aan geen enkele regel, behalve water geven. Ik zet in de tuin van alles door elkaar en ik raak iedere keer verwonderd door hoe van een zaadje een plant kan groeien en soms enorme planten zoals tomaten en pompoen en courgette. Ik ga dan ook iedere dag kijken hoe groot het is geworden.

Bij de 3e kringloop heb ik het boekje "De natuur van het tuinieren" gekocht, geschreven door Ed Groeneweeghe. Iets met permacultuur, dat sprak me aan maar verder weet ik daar nog niets zinnigs over te vertellen.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten