zondag 21 juni 2015

Update van mien toentje



Even een paar foto's van mien toentje!


Alles groeit goed, tomaten mogen wel sneller maar ik was ook wel aan de late kant. Snijbiet komt nu goed aan, de bieten gaan snel, kapucijners komen boven, uien doen het goed, salie bloeit prachtig met paarse bloemen, hele mooie grote kroppen sla zonder slakken dankzij de 4 kante meter bak, koriander kan worden gebruikt net als de peterselie en bieslook.
De 1e sperziebonen komen boven, tijm bloeit, rucola is aan het bloeien, preitjes komen goed aan, dille en de borlotti bonen moeten nog boven komen.
Verder alweer radijs gezaaid en bietjes en snijbiet. Aardbeien voor het eerst geoogst, ik heb wel 14 planten, dus als het goed is voorlopig genoeg van dat lekkere fruit.

Ik kan wel merken dat een goede lading compost wel heel belangrijk is.
De aardappelen gaan binnenkort wel bloeien denk ik, zijn nu ca. 70 cm hoog. Pastinaak laat ik in bloei komen voor het zaad.

De eerste rozen bloeien, bananenschil aan de voet van de plant gelegd, schijnt te helpen tegen luis dus waarom niet proberen. De stokrozen zijn al 2 meter hoog en gaan ook binnenkort bloeien. Wat zijn dat enorme planten en moooooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten