donderdag 11 juni 2015

Moestuin, zaaien, 3 makrelen in de oven en tafel in de verf



wij hebben vaak een huishouden van Jan Steen :( , ik was erg druk bezig in de achterste moestuin, daar moesten de aardappelen aangeaard worden, onkruid gewied; namelijk overal kamille en papaver. Met pijn in mijn hart alles eruit gehaald ( ik vind papaver zo mooi ), doorgespit en met de schoffel redelijk vlak gemaakt.


Palmkool / veldje voor snijbiet / pompoen/ oer prei bijna in bloei / courgettes

De bamboestokken uit de garage gehaald, plek vrij gemaakt en zelfs recht in de tuin gezet ( vorig jaar had ik het zo scheef staan dat het opnieuw moest ). Ook nog 3 stokken bij elkaar gezet en per stok 4 borlotti bonen zo de grond in.


Tussen de rij met bamboestokken waar zaterdag de hopelijk ontkiemde borlotti bonen komen nog een rij rode bieten gezaaid.
Daarvoor een vakje afgebakend met stenen en snijbiet erin.
Tussen 2 rijen plantuitjes een strook met radijs aan een lint gepoot.

De kapucijners staan te weken in nat papier met plastic er over opdracht van pap. ( dat is een moestuinder in hart en nieren ).

Dus ik was moe en bijna klaar bedacht mijn dochter dat de eettafel achter in de schuur haar nieuwe tafel moet worden en ook vandaag nog geschuurd en geverfd!!!!! En waar gebeuren die dingen dan ja op mijn mooie net aangelegde terras. zucht...... ( goh van wie zou ze dat nou hebben )


En even later in de keuken: Milko had 3 verse makrelen gekocht. Ze werden ingesmeerd met een papje van olijfolie, knoflook, paprikapoeder, peper en zout. In de buikholte verse citroen in schijfjes, selderij en uienringen en dan in de oven.

Ik wil er nog even aan toevoegen dat we heerlijk hebben gegeten, makreel is echt de lekkerste vis die ik ken. Volgende week herhalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten