zaterdag 30 mei 2015

Rabarber crumble snel recept




2e recept met rabarber, nou ben ik geen taarten bakster dus het moest een eenvoudig recept worden. Die heb ik gevonden, totaal onverantwoord want jeetje wat een hoop suiker gaat daar doorheen! Nu maar hopen dat het de moeite waard is. Ik had ook met honing kunnen werken maar daar waar andere producten voor nodig die ik niet in huis heb.


Benodigdheden:
4 stengels rabarber schillen en in kleine stukjes snijden

3 eetlepels bloem
200 gram basterdsuiker ( had ik niet dus ruwe rietsuiker gedaan )

Dit goed mengen en in een ingevette ovenschaal doen.

Er boven op:

80 gram havermout
200 gram suiker ( opnieuw ruwe rietsuiker gebruikt )
200 gram witte bloem ( ook niet voorradig dus tarwemeel )
225 roomboter
Dit goed mengen en kruimelig kneden en dat goed verspreid over de rabarber verspreiden, dan 40 minuten in een voorverwarmde oven op 190 graden.

Ze zeggen niet voor niets bloem natuurlijk en basterdsuiker ben dus benieuwd of het met tarwemeel en ruwe rietsuiker ook kan.

Resultaat:
Dat kan prima maar het is te zoet, suiker kan wel met 1/3 misschien zelfs met de helft teruggebracht worden. Mijn oven heb ik nog maar een paar dagen en het ging iets te hard. Verder heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten